Oferta
Instalacje I generacji:

LPG w postaci cieklej wyplywa ze zbiornika droga przez wielozawor (ktory poprzez zewnetrzne gniazdo wlewu sluzy takze do tankowania) i skierowane zostaje do komory silnika przewodem na ktorego koncu umieszczony jest elektrozawor LPG, umozliwiajacy przeplyw gazu tylko przy pracujacym silniku i przelaczniku w pozycji "gaz". W komorze silnika umieszczony jest reduktor w ktorym nastepuje redukcja cisnienia i zmiana stanu skupienia LPG z cieklego na gazowy. Dalej jako gaz LPG leci do umieszczonego w przewodzie ssacym mieszalnika, ktory reguluje jego dawke zgodnie z zapotrzebowaniem silnika (proporcjonalnie do podcisnienia wytworzonego w mieszalniku) w taki sposob aby wytworzona mieszanka zapewniala optymalny proces spalania i zuzycie paliwa. Podczas jazdy na gazie doplyw benzyny zostaje automatycznie zamkniety za pomoca elektrozaworu benzynowego, natomiast podczas jazdy na benzynie zamkniety pozostaje doplyw gazu za pomoca elektrozaworu LPG.




Instalacje II generacji:

LPG w postaci ciekłej wypływa ze zbiornika drogą przez wielozawór (który poprzez zewnętrzne gniazdo wlewu służy także do tankowania) i skierowane zostaje do komory silnika przewodem na którego końcu umieszczony jest elektrozawór LPG, umożliwiający przepływ gazu tylko przy pracującym silniku i przełączniku w pozycji "gaz". W komorze silnika umieszczony jest reduktor w którym następuje redukcja ciśnienia i zmiana stanu skupienia LPG z ciekłego na gazowy. Dalej LPG leci do umieszczonego w przewodzie ssącym mieszalnika, który reguluje jego dawkę proporcjonalnie do podciśnienia wytworzonego w mieszalniku. Mieszanka powietrze/paliwo utrzymywana jest w stałym stosunku stechiometrycznym przez komputer LCS/2, który korzystając z sygnałów sondy lambda, TPS-u i liczby obrotów silnika, steruje otwarciem silniczka krokowego zapewniając optymalne warunki spalania paliwa, odpowiednią emisję spalin i ciągłą adaptację systemu do zmieniających się warunków pracy silnika. Oprócz innych funkcji komputer LCS/2 zapewnia uruchomienie samochodu zawsze przy użyciu benzyny z automatycznym przejściem na gaz a za pomocą przełącznika/wskaźnika, LCS/2 pozwala użytkownikowi w dowolnym momencie wybrać żądane paliwo, wyświetlając jednocześnie poziom LPG w zbiorniku. LCS/2 gwarantuje również podtrzymanie danych zapisanych w pamięci systemu np. w przypadku chwilowego odłączenia akumulatora. LCS/2 zarządza elektronicznie dwoma silnikami krokowymi regulując przepływ gazu tak by utrzymać odpowiednią wartość lambda w każdych warunkach pracy silnika. Pierwszy silnik krokowy umieszczony jest pomiędzy reduktorem a mieszalnikiem i reguluje ilość gazu przy średnich i wysokich obrotach, drugi natomiast umieszczony jest na reduktorze i steruje przepływem gazu na wolnych obrotach stabilizując je szczególnie w czasie pracy klimatyzacji i wspomagania kierownicy. Podczas pracy na gazie, emulator elektroniczny lub okablowanie rozłączania wtrysku odłącza dopływ benzyny do silnika, natomiast podczas działania na benzynie, dopływ gazu pozostaje zamknięty elektrozaworem LPG.




Instalacje III generacji:

IGSystem to nowoczesny układ zasilania LPG działający na zasadzie bezpośredniego wielopunktowego podania gazu do kolektora ssącego z pominięciem stosowanych dotychczas mieszalników.
Został opracowany w odpowiedzi na problemy z bezpieczną eksploatacją pojazdów, których silniki wyposażone są w kolektory ssące wykonane z tworzyw sztucznych. System składa się z reduktora IG1 z którego gaz pod stałym ciśnieniem podawany jest do dozownika i dalej do rozdzielacza, który rozprowadza LPG w pobliże każdego cylindra. Sterowany za pomocą bardzo szybkiej i wydajnej centrali sterującej reaguje natychmiast na zmiany stanów pracy i zapotrzebowanie silnika. Daje to gwarancję stałej kontroli systemu nad warunkami pracy silnika i emisją spalin, a w konsekwencji bezawaryjnej jego eksploatacji. Odpowiednio i szybko skonfigurowana mieszanka , której skład korygowany jest na podstawie sygnałów pobranych z czujników ( MAP, T.P.S , sonda itp.) zapewnia opty- malne warunki pracy katalizatora spalin.
Dwa typy oprogramowania pozwalają na: Oprogramowanie IGS 4.0 - pozwala zaprogramować sterownik IGS gotową mapą obciążeń wraz ze wszystkimi ustawieniami pomocniczymi tak, aby mógł zarządzać działaniem systemu w konkretnym modelu auta, o danym typie silnika i danym symbolu jednostki sterującej wtryskiem paliwa. Mapa taka powstaje na hamowni LANDI RENZO i może być zaprogramowana do pustej centrali bezpośrednio z bazy danych programu.
Oprogramowanie IGS 4.7.1. - program samouczący, pozwalający na zabudowę instalacji do modelu silnika nie występującego w bazie map gotowych.




Instalacje IV generacji:


Sequent 24    |    Deam XXI    |    Omegas Landirenzo

System SEQUENT 24 jest najnowocześniejszym i innowacyjnym system sekwencyjnego wtrysku gazu fazy lotnej BRC. Jest łatwy do montażu i pozwala na szybką adaptację pojazdu na zasilanie LPG przy zmniejszonych kosztach. W system Sequent 24 zastosowano nowej generacji czujniki które zostały zintegrowane do podstawowych komponentów systemu (reduktor - czujnik temperatury i listwa RAIL - czujnik ciśnienia i temperatury LPG) a element przełączający i dopasowujący wtryski LPG i benzynowe stanowią integralną część centrali ECU. Komponenty łączy się ze sobą przy pomocy specjalnych złączy pasujących tylko wyłączne do odpowiedniego elementu instalacji. Brak połączenia do TPS dlatego ze system jest całkowicie zintegrowany z centralą benzynową i wszystkie funkcje taki jak hamowanie silnikiem czy przyspieszanie realizowane identycznie jak benzynie. Pozostawiono możliwość podłączenia sondy Lambda a uzyskane informacje służą wyłącznie do diagnostyki .Natomiast niezbędnym elementem jest sygnał prędkości obrotowej (RPM) ale i w tym przypadku dzięki nowej technologii firmy BRC jednym przewodem można odczytać RPM z dowolnego czujnika bez znaczenia czy jest to cewka wysokiego napięcia, sensor HALLA, itd.. Nowy program komputerowy do obsługi SEQUENT 24 jest łatwy i intuicyjny w użytkowaniu.
  Przeczytaj więcej



Instalacje STAG 300:

Mikroprocesorowy sterownik wtrysku gazu w fazie lotnej w szczelnej aluminiowej obudowie z hermetycznym złączem. Nowoczesna bardzo zaawansowana technologicznie konstrukcja elektroniczna daje możliwość współpracy z najbardziej wymagającymi sterownikami benzyny /OBD2/, steruje wtryskiem gazu na podstawie sekwencyjnego lub niesekwencyjnego /półsekwencja, full group/ wtrysku benzyny. Sterownik Stag 300-4 może sterować do czterech sekcji, Stag 300-6 do sześciu sekcji,a Stag 300-8 do ośmiu sekcji wtryskiwaczy benzynowych. Sterownik Stag 300 współpracuje z różnymi wtryskiwaczami gazowymi nawet o rezystancji 1 Ω
Stag 300 zawiera wewnętrzny emulator wtryskiwaczy benzynowych, w przypadku braku gazu następuje automatyczne przejście na benzynę sygnalizowane sygnałem dźwiękowym. Ustawienie parametrów oraz śledzenie bieżących wskazań odbywa się za pomocą komputera. Istnieje możliwość zapisu danych i przesyłania drogą elektroniczną.
STAG 300 oferowany jest w zestawie:
  • kontroler wtrysku gazu,
  • wiązka wtryskiwaczy gazowych (wiązki 6 i 8-cyl. przystosowane do silników rzędowych i widlastych, współpraca z wtryskiwaczami gazowymi VALTEK(1), REG(1), ZAVOLI(1), MATRIX(2), KOLTEC(3) etc.),
  • wiązka emulatora z wtyczkami typu Europa (Bosch),
  • panel sterowania z pełnym wskazaniem poziomu gazu,
  • czyjnik ciśnienia i podciśnienia
  • czujnik temperatury gazu
  • czujnik temperatury reduktora
  • wskaźnik poziomu gazu z wiązką,
  • buzer
  • oprogramowanie.
  • drobne elementy montażowe,
  • instrukcja montażu
STAG 300 uzyskał odpowiednie dopuszczenia do rejestracji wg ECE-R115 w zamontowanych samochodowych instalacjach gazowych na terenie Niemiec.
Wciąż rośnie lista sprawdzonych pojazdów, które pozytywnie przechodzą wyśrubowane testy. Uzyskiwane wyniki potwierdzają wysoką jakość, nowoczesność technologiczną i konstrukcyjną STAGa 300.

Dodatkowe informacje
Ważne pojęcia:
Reduktor-parownik
To urządzenie, które rozpręża i odparowuje gaz, zmieniając jego stan skupienia na lotny. Zmiana stanu skupienia gazu odbywa się w drugiej komorze i - tak jak można to obserwować robiąc doświadczenie ze zwykłym dezodorantem - towarzyszy temu dość istotny spadek temperatury. Ciepło, które jest niezbędne do odparowywania gazu pochodzi z układu chłodzenia silnika.
Wlew gazu
Wlew gazu uzupełnia paliwo w zbiorniku. To właśnie w nim mocuje się specjalny pistolet do tankowania. Zbiornik napełnia się pod wpływem ciśnienia z dystrybutora. Stalowa kulka znajdująca się we wlewie zabezpiecza przed wylewaniem się gazu po odłączeniu pistoletu.
Zbiornik gazu
Zbiornik gazu magazynuje paliwo w stanie ciekłym. Konstrukcja zbiornika jest wykonana ze stali o bardzo wysokiej jakości. Spotyka się dwa podstawowe kształty - torusa i cylindra. Certyfikaty na zbiorniki zazwyczaj gwarantują sprawdzoną szczelność i wytrzymałość na 10 lat. Standardowy zbiornik posiada kołnierz. Do kołnierza mocuje się osprzęt zbiornika.
Elektrozawór
Jest urządzeniem elektromagnetycznym otwierającym lub zamykającym przepływ gazu. Elektrozawór przyjmuje gaz w stanie ciekłym, który w pierwszej kolejności trafia do komory odstojnikowej. Gaz z komory, znajdującej się w dolnej części elektrozaworu, trafia przez filtr do tłoczka otwierającego i zamykającego przepływ gazu, znajdującego się w górnej części elektrozaworu. Napięcie zmieniające się w cewce elektrycznej, powoduje zmiany położenia tłoczka (jest otwarty, gdy na cewkę zaworu jest podawane napięcie i zamknięty, gdy na cewce nie ma napięcia).
Klapa przeciwwybuchowa
Pojawiające się czasami wybuchy powrotne są izolowane właśnie dzięki klapie przeciwwybuchowej. Jest zabezpieczenie przed uszkodzeniem kanału dolotowego i obudowy filtra. Klapa przeciwwybuchowa znajduje się między przepustnicą, a obudową filtra powietrza, lub w samej obudowie filtra.
Mikser (mieszalnik) gazu
Mieszalnik gazu determinuje zużycie gazu oraz wpływa na osiągi samochodu i elastyczność jazdy. Mikser miesza odpowiednio dobraną ilość gazu, którą pobiera z reduktora-parownika. Gaz w fazie lotnej jest mieszany z powietrzem zasysanym przez silnik. A więc mikser w instalacji LPG odpowiada gaźnikowi w układzie benzynowym.
Attuator
Attuator test regulatorem przepływu gazu. Element ten reguluje dokładnie ilość gazu, który jest zasysany przez mikser - zmniejsza dopływ gazu do miksera, gdy mieszanka, która jest poddawana spalaniu w cylindrze jest zbyt bogata - i odwrotnie - zmniejsza dopływ gazu, gdy mieszanka jest zbyt uboga.
Wielozawór
Jest to część instalowana na zbiorniku. Napełnia przede wszystkim zbiornik (ogranicza napełnienie do 80% pojemności) i pobiera płynny gaz ze zbiornika. Gdy usterce ulegają przewody lub zawór, wielozawór ogranicza wypływ gazu ze zbiornika. Pełni też funkcję informacyjną - wskazuje realną ilość gazu w zbiorniku. Nie dopuszcza również do wzrostu ciśnienia powyżej 25 barów.












Strona wykonana przez www.reklamapszczyna.pl ©